Europejska Nagroda Graficzna 2018
Tracy Hill | Wielka Brytania
Martwe wody z cyklu Matryce ruchu
drzeworyt laserowy na papierze Kozo | 2018 | 150 x 300 cm
Moje prace były zawsze odpowiedzią na doświadczenia i wspomnienia związane z miejscami. Tym razem to bagienne tereny Północno-Wschodniej Anglii kształtowane i definiowane przez żyjące tam społeczności. Zdaniem niektórych przechowują one opowieści i wspomnienia życia podług rytmu wyznaczanego przez pory roku, celebrowania ekologicznej wyjątkowości, według innych pobudzają one wyobraźnię poprzez opowieści o tajemnicy, opuszczaniu i ucieczce, jednak większość postrzega je przede wszystkim poprzez ich wartość ekonomiczną jako teren, który można kontrolować i wykorzystywać. Przez dwa lata współpracowałam z Lancashire Wildlife Trust zdobywając doświadczenie i lokalną wiedzę niezbędną do zrozumienia tych unikatowych, tymczasowych przestrzeni. W przeciwieństwie do oznaczania, poznawanie jest dla mnie metodą odnajdowania drogi dominującą w kulturach niezachodnich. Moja praktyka polega na odnajdowaniu drogi, charakteryzuje nieustanne starania zmierząjące do głębszego zrozumienia miejsc, które napotykam na swojej drodze i sposobów komunikowania moich doświadczeń.
W ramach mojej interdyscyplinarnej praktyki testuję i ponownie rozważam relacje zachodzące pomiędzy rozwijającymi się cyfrowymi możliwościami i estetyką znaków tworzonych ręcznie w tradycyjny sposób. Wykorzystuję przenośne laserowe skanery terenu (FARO) jako środek zbierania danych. W trakcie trwających miesiącami wędrówek rejestruję mnóstwo obrazów różnych miejsc, które następnie przetwarzam, aby stworzyć obraz bardziej odpowiadający mojemu bezpośredniemu doświadczeniu. W ten sposób zeskanowany obraz przestaje być częścią rejestracji naukowej, przekształcając się w osobistą mapę pamięci. Te przetworzone obrazy przenoszę następnie na drewnianą matrycę, z której drukuję wykorzystując tradycyjne umiejętności i procedury.