Wyróżnienie Honorowe
Natalie Lamanova | Rosja
Kinetos Interactive
multimedialna gra graficzna | 2018 | zróżnicowane wymiary
Instalacja Kinetos Interactive, podobnie jak kinetoskop Edisona, jest przeznaczona dla pojedynczego użytkownika, jednak w przeciwieństwie do urządzenia wynalezionego przez Amerykanina, daje ona odbiorcy możliwość częściowego kontrolowania tego, co dzieje się na ekranie. Użytkownik może wykorzystywać myszkę, aby stworzyć postać lub wyreżyserować różne rodzaje zbiorowego ruchu: skok, bieg, spadanie, upadek itp. Równolegle z ruchami narzuconymi przez użytkownika, postacie zachowują się zgodnie z zaprogramowanym dla nich scenariuszem, a jednocześnie ulegają wpływowi przypadkowych czynników i obiektów. Dodatkowym elementem są anomalie zapisane w kodzie, które czasami prowadzą do nieprzewidzianych sytuacji. Niektóre z tych zaskakujących posunięć mogą podlegać zmianom dokonanym przez użytkownika, ale, jak to w życiu, niektóre zdarzenia pozostają całkowicie poza naszą kontrolą. Projekt powstawał w latach 2017-2018 z wykorzystaniem modelowania 3D, animacji i najnowszych technologii gier. Wykorzystane oprogramowanie to: Blender i środowisko programowania Unity 3D dostępne na otwartej licencji.